Данка Милићевић – Наставница ликовне културе

Моје име је Данка Милићевић.

Као наставник ликовне културе распоређена сам у три матичне школе и једној издвојеној јединици:

Иза мене су 24 године професионалног развоја, изазова и пријатних тренутака у просвети.

У свет ликовне културе довела ме је љубав према уметности.

Будући да сам по природи веома посвећена ономе што радим – свом професионалном позиву и родитељству – нажалост, тренутно не стижем да и сама будем активна као уметник.

Моје стваралаштво у претходним годинама било је усмерено углавном ка иконопису, помало архитектури, природи, надреализму…

✍️ Калиграфија и карикатура – уметност у фокусу

✍️ Калиграфија и карикатура – уметност у фокусу

Шта Вас је привукло калиграфији и карикатури – и како сте почели да их преносите ученицима?

Калиграфија ме је очарала у средњој Уметничкој школи. Наредне године донеле су интензивнију повезаност са калиграфијом, усавршавање, смирење, катарзу. Карикатура се наметнула као спој примене ликовних елемената, принципа компоновања и критичког промишљања.

У жељи да пренесем знања својим ученицима и да кроз уметност проживе узвишене тренутке, поред предвиђеног плана и програма, калиграфија и карикатура су нашле своје место и кроз такмичења и награде које ученицима помажу да добију званичну потврду своје ликовне вредности.

Како изгледа једна радионица са децом? Које теме обрађујете и шта је оно што ученике највише одушеви?

Радионице са ученицима креирам у односу на њихове потенцијале. На тај начин се гради љубав и дубља повезаност са уметношћу. Циљ је да ученици спознају лепоту уметности. Тако и одушевљење не изостане.

Ученички радови - карикатура

Ученички радови - калиграфија

Ученички радови - републича награда

 

🧑‍🎨 О настави ликовне културе

Како изгледа један Ваш уобичајен школски дан?

Час почиње наставниковом љубазношћу, смиреношћу, одмереношћу. Жеља и стрпљење да лекцију пренесем тако да пробудим интересовање, мотивацију, креативност, оригиналност и иновативност – дају резултате.

Шта је, по Вама, најважније што деца треба да разумеју кроз ликовно васпитање?

На часовима ликовне културе негујемо индивидуалност, да немају страх од грешке, да све што настане на часу има своју вредност.

Да ли је тежи деци објаснити технику или их охрабрити да се изразе?

Са искуством, изазови које носи непосредни рад са ученицима бивају мањег интензитета.

💡 Рад са ученицима

Како препознајете таленат код деце – и како га негујете?

Колико је важно да деца имају простор да се изразе, чак и ако нису „врхунски цртежи“ у питању?

Како охрабрујете стидљиву или несигурну децу да се опробају у уметности?

Таленат се препозна приликом првог ликовног рада. Ученици су углавном несигурни на почетку свог стварања. Тада им је неопходна повратна информација и подршка.

Уметност захтева стрпљење, поступност, поверење у себе, континуирани рад и посвећеност. Улога наставника је да континуирано прати ликовни развој, охрабрује, препознаје психолошке баријере и покуша да их отклони. И резултати дођу сами по себи.

Као што је записао Емил Каменов: „Неталентоване деце нема и свако дете је у стању да се изражава стваралачки на свом нивоу уколико на то буде на одговарајући начин подстакнуто.“

🏆 Постигнућа и посвећеност

Да ли су Ваша деца учествовала на изложбама, конкурсима или добијала награде?

Који тренуци у Вашем раду Вам остају као најдубљи доказ да је све вредело?

Ученици са којима развијам ликовно стваралаштво, већи број радо учествује на такмичењима. Бенефити су бројни. Радост коју доживе од сазнања да су освојили награду, истакнутост од стране школе, општине, и сама додела награда представља за њих узвишење душе, катарзу. Званична потврда њиховог стваралаштва доприноси самопоуздању и мотивацији ка даљем усавршавању и напредку.

Мени као ментору од значаја је да сам допринела дечијој радости, да ће им тренуци везани за уметност остати у најлепшем сећању.

Са радошћу можемо истаћи да у последњих десет година бележимо и бројне награде:
53 општинске, 29 окружних и 36 републичких награда.









🌱 Просвета, заједница и вредности

Шта Вам значи бити ментор – и какву одговорност осећате у раду са младима?

Како уметност може да помогне деци да се боље разумеју, прихвате, расту?

Колико школе и родитељи разумеју значај уметности у развоју деце?

Одговорност је једна од најбитнијих карика у непосредном раду наставника са ученицима – на часовима ликовне културе, ваннаставним активностима и такмичењима. Трудим се да одговорност буде свакодневно присутна, што ученици и родитељи препознају као квалитет.

Уметност мења свет на боље. Кроз уметност се негују вредности, солидарност, толеранција, сарадња, повезаност… Уметност доноси смирење, а када смо смирени и испуњени, спремни смо да будемо добри и према другима.

Захваљујући такмичењима и пласманима, ваннаставним активностима, промоцији резултата од стране школе и медија, родитељи могу потпуније да доживе уметност, па самим тим и могућност вредновања постигнутог.

Хвала вам што промовишете све лепо што радимо – и што чувате радост на тај начин.



Посетите и портфолио страницу Анђеле Мијатовић

🧡 Инспирација и лична порука

🧡 Инспирација и лична порука

Ко је Вас инспирисао да постанете то што јесте – имате ли свог учитеља или неки кључан догађај?

Наставник може имати кључну улогу у одабиру занимања ученика. Тако сам и ја, захваљујући својој дивној наставници ликовне културе у основној школи Љиљани Кекић, која је несебично преносила знање и љубав према ликовној уметности, и професору психологије у средњој школи Снежани Опачић, нашла себе у уметности и на месту наставника ликовне културе.

Мене је неко усмерио, а ја сам себи дала задатак да усмеравам своје ученике и преносим љубав према уметности. Ученике који се одлуче да крену пут уметности испратим са жељом да им занимање донесе пуно успеха, пуно радости, и да ако и сами постану просветни радници – имају задатак да усмеравају своје ученике на исти начин.

Ако бисте могли у једној реченици да пошаљете поруку свим својим садашњим и будућим ђацима – шта бисте им поручили?

Нека вас уметност увек води ка лепоти душе, смирењу и искреној радости стварања – то је вредност која остаје.

🎁 Додатна питања за лични и визуелни слој

Да ли можете да поделите са нама фотографију неког рада који сте направили Ви или Ваш ученик, а који Вас дубоко дира?

Сви ликовни радови настали на часовима или наменски за такмичења имају своју вредност. У мору тих ликовних остварења, велики број радова је у мени изазвао најдивнија осећања.

Који је Ваш омиљени цитат о уметности или образовању?

Приликом спољашњег вредновања, екстерни евалуатор је поделио једну мудрост са мном: „Када је добра намера – све је добро.“ Негде је то постала моја звезда водиља.

@cuvajradost Данка Милићевић, ментор добитница Видовданске награде ОШ ,,Краљ Александар Карађорђевић" Прњавор Видовдан 2025. #ponos #ponosmacve ♬ original sound - Čuvaj radost
@cuvajradost

Николна Стевић - добитница Видовданске награде ОШ ,,Краљ Александар Карађорђевић" Прњавор Видовдан 2025. #ponos #ponosmacve #ponossrbije #cuvajradost #fotozec #tenis#djakgeneracije #prnjavor #karadjordjevic #sport #vidovdan #nagrade #škola @fotozec & @katarina_kulezic_buk

♬ original sound - Čuvaj radost
@cuvajradost

Нађа Јевтић - добитница Видовданске награде ОШ ,,Краљ Александар Карађорђевић" Прњавор Видовдан 2025. #ponos #ponosmacve #ponossrbije #cuvajradost #fotozec #tenis#djakgeneracije #prnjavor #karadjordjevic #sport #vidovdan #nagrade #škola @fotozec & @katarina_kulezic_buk

♬ original sound - Čuvaj radost

💡 Зашто је важно да ово видимо и делимо?

Промоција знања, образовања младих талената и њихових ментора није само леп гест – то је инвестиција у здраво и одговорно друштво. Зато што млади попут њих показују да вреди остати, вреди учити, вреди веровати.

Чувајмо радост. Чувајмо младе који не одустају.

Пратите нас на друштвеним мрежама и поделите ову објаву. Подршка за знање је подршка за будућност!

пратите нас на друштвеним мрежама

поделите страницу са пријатељима

Упознајте чланове наше заједнице - најуспешнији у школској 2023/2024.

Аутор фото и видео слике: Перица Фото Зец Петровић

Ауторка текста: Катарина Кулезић

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *